Going to school with Soumalia

This is Soumaila, a political science graduate from Mali who goes to school with Centro Astalli- JRS Italy and talks about his experience as a refugee.

 

The testimony of Soumaila is based on political persecution across different countries. The students who meet him in class remain silent for a bit before they start asking questions about what they have just heard. They all know many things about forced migration but it is usually the first time they meet a refugee in person so they are always curious to know more and understand better what happened and why.

 

Soumaila is always open to them and shares many things about his life, which creates a unique atmosphere in class.

 

Italian version

 

Lui è Soumaila, laureato in Scienze Giuridiche e Politiche, viene dal Mali. Va nelle scuole medie e superiori con il Centro Astalli- JRS Italia per parlare della sua esperienza come rifugiato.

 

La sua testimonianza racconta della persecuzione politica che si verifica in diversi paesi tra cui il suo. Gli studenti che lo incontrano in classe non possono che rimanere in silenzio per un po’ dopo aver ascoltato la sua storia, prima di iniziare a fargli tante domande. Si sente spesso parlare di rifugiati e migranti, ma incontrare per la prima volta nella propria vita un rifugiato è diverso. C’è sempre curiosità di sapere di più e capire meglio cosa gli è accaduto e perché.

 

Soumaila è sempre pronto e disponibile a rispondere alle domande degli studenti. Condivide con loro molte cose della sua vita, e questo crea un’atmosfera unica in classe.